25 Mart 2009 Çarşamba

ALLAH KULUNU SEVERSE






ALLAH KULUNU SEVERSE


Yemen'de yetişen velîlerden Şeyh Hubeyşî hazretlerine, bir gün sordular:


- Efendim, Allahın bir kimseyi sevdiğinin alâmeti nedir?Buyurdu ki:


- Allahü teâlâ bir kulunu severse, ona iki şey nasîb eder.


Birincisi, sevdiği bir kulunu, mesela bir İslâm âlimini, bir evliyâ zâtı, bir Allah adamını tanıtır ona.


- Öbürü nedir efendim?


- Ona hayırlı bir iş nasîb eder.Ve îzah etti bunları:


- Yâni o kimse, o Allah adamından dînini doğru olarak öğrenir ve bu öğrendiklerini eşine dostuna ve sözünün geçtiği kimselere öğretir.


İnsanların dinlerine ve dünyalarına hizmet eder.


- Daha çok severse hocam?


- Daha çok severse, ona derd-ü belâ verir. Sıkıntı gönderir.


Dünyada en güzel şey Bir gün de;


- Dünyâda en güzel şey nedir? diye sordular bu zâta.


- Dünyâya düşkün olmamaktır, buyurdu.


- En kıymetli maden nedir?


- Altın.


- Peki altından kıymetli olan nedir?


- Onu, bir ihtiyacı olana vermektir.Müslüman kıymetlidir.


Bir gün de buyurdu ki:


- Müslüman, çok kıymetlidir. Dünyâya bedeldir o.


Müslümanın yüzüne bakmak ibâdettir.


- İbâdet mi? dediler.


- Evet, buyurdu. Müminin yüzüne sevgiyle bakana, cenâb-ı Hak "yüz umre sevabı" verir.


- Hikmeti ne hocam?


- Çünkü Müslüman, Allahın dostudur. Hâlis Müslümana, gökteki melekler bile imrenerek bakarlar.


Duam kabul olmuyor! Bir gün de sordu bir genç:


- Hocam, duâlarımın kabul olması için ne yapayım? Cevap olarak ağzını gösterdi mübarek.Genç bir şey anlamadı bundan.- Özür dilerim, anlamadım efendim. Buyurdu ki:


- Ağzına girene ve ağzından çıkana dikkat et evlâdım! Bütün iş bundadır.


- Nasıl yâni hocam?- Yânisi şu ki, haram yeme ve haram konuşma evlâdım. Ancak böyle bir ağızla yapılan duâları kabul eder Allahü teâlâ.?



"Günah işlemiş kimse, abdest alır, sonra iki rekât namaz kılar, sonra istiğfâr ederse, günahı affolur. Hadîs-i şerîf


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder